4/17/2012

Shilin night market (טייפה)

שילין הוא שוק הלילה הגדול והמפורסם ביותר. צריך להקדיש לו יותר מביקור אחד כדי לחקור ולראות את כולו, ורצוי להגיע מוקדם בערב לפני שנעשה צפוף.



השוק מחולק לשניים, איזור אחד מקורה שמיועד לאוכל, והשני הוא רחוב ארוך שממנו יוצאות מלא סמטאות קטנות, והוא עמוס בחנויות בגדים ואקססוריז שבניהם משובצים אין ספור דוכני מזון. שני השווקים מומלצים, אנחנו אהבנו יותר את הפתוח.



וכרגיל, הנה מקבץ תמונות מהשלל היומי - 

עגבניות שרי עם פיסת אצה, בזיגוג של סירופ סוכר אדום. דומה לתפוח יום העצמאות אצלנו. 



 כופתאות אורז עם מילוי קוקוס או פרג, מאודות וטעימות נורא.



 צרור בצל ירוק עטוף במעיים, צרוב על הגריל. פריך וטעים מאד.

 


יציאה לא נורמלית. הקובייה משמאל היא גוש של בוטנים וקרמל. באמצעות המקצוע מגרדים ממנה אבקת בוטנים שאותה מפזרים על בצק דקיק. מוסיפים סורבה לימון ועלי כוסברה ומגלגלים לחטיף מושחת. 



שלושה סוגי פטריות בטיגון עמוק, כמו טמפורה אבל מעודן הרבה יותר.

לחמניות בצק מאודות עם מילוי כרוב ושניה עם באק צ'וי (דומה לתרד או מנגולד).



חטיף טעים נוסף - קציצת קארי מקמח חומוס, עם תוספת של אבקה חריפה, מגולגל ללאפה קטנה שחוסלה בשניות.




קוביות מוצרלה מטוגנות. מה עוד אפשר לבקש?




אחת ממנות הדגל הטאיווניות שלא יכולתי לפספס - אומלט צדפות. טעים במידה סבירה ולא הלהיב אותי כמו שציפיתי.



ולסיום הערב, שניצל ענק ומדהים.




5 תגובות:

  1. וואו תמונות מדהימות. האמת היא שיש לי כמה שאלות בנוגע לאוכל מכיוון שאני עתידה להגיע בעוד חודש לטיול רגלי בפיליפינים - סין - לאוס - ויאטנם - קמבודיה - תאילנד. הבעיה שלי היא שבחו"ל עליי להתנהג כצמחונית מכיוון שאני שומרת כשרות. אין לי בעיה עם כלים וכו', כי מזה אין לי דרך להימנע, אלא פשוט לא לאכול דברים שמכילים רוטב צדפות/רוטב דגים/בשר ופירות ים/צירי עוף ובשר... רציתי לדעת אם זה בכלל אפשרי, אם יש הבנה לגבי צמחונות שם ואם אני הולכת לאכול אורז לבן לכל אורך החופשה או שאני סתם מוטרדת וברגע שאבקש צמחוני הם יבינו מה אני מתכוונת. תודה רבה ותמשיכו להעלות פוסטים זה מדהים! יערה כהן

    השבמחק
  2. זיו ואני צמחונים ומסתדרים ממש מצויין.
    מבקשים מסיני דובר אנגלית שיכתוב על פתק בצורה ברורה שאנחנו לא אוכלים דגים, פירות ים, פרות, עוף וכל מה שאי פעם זז, מציגים את הפתק בכניסה למסעדה, או שמקבלים X עם הידיים, מה שאומר שביי, או שישר מכוונים אותנו לשבת.
    כמו אצלך, אנחנו לא יכולים להקפיד על דברים שנעשו ליד בשר, אבל עושים את המיטב.
    המבחר הצמחוני גדול מאוד. בקיצור, זה אפשרי, טעים ומומלץ מאוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו תודה :) אתה מדבר אפילו ברמת הציר עוף וכו'? אתה מדבר בכללי על סין וכל המדינות שפירטתי למעלה או רק על טיוואן? תמשיכו ליהנות :) יערה

      מחק
  3. אם הפתק יהיה מספיק מפורט, אני מאמין שלא תהיה בעיה.
    זה עבד טוב בסין, יפן, קוריאה, ועכשיו גם בטיוואן והונג קונג.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רבה. מקווה שאתם אכן צודקים ויהיה לי פשוט ולא יהיה לי בסוף נודלס עם ציר עוף ורוטב דגים :\ תודה! נהניתי מכל פוסט ופוסט ומעריכה את המענה לתשובות!

      מחק